Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică a Republicii Moldova
Linia de informare 08001 0008
 

START Campaniei de informare a consumatorilor!

9 septembrie 2020 • Vizualizari: 4409

START Campaniei de informare a consumatorilor!





La data de 9 septembrie 2020, Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică(ANRE) în parteneriat cu Centrul Național Anticorupție(CNA) au lansat oficial ”Campania de informare a consumatorilor prin promovarea standardelor de integritate și anticorupție în sectoarele reglementate de ANRE”.

Campania se va desfășura pe parcursul lunii septembrie în municipiile Chișinău, Comrat și Bălți, prin demararea mai multor evenimente de informare și consultare pe aspecte ce țin de drepturile consumatorilor, soluționarea neînțelegerilor care apar în raport cu titularii de licențe, precum și pentru a promova standardele de integritate și anticorupție în rândurile personalului întreprinderilor reglementare de ANRE.

Astfel, pentru consumatorii care se confruntă cu probleme ce țin de prestarea serviciului public de apă și de canalizare, astăzi a fost amenajat un centru mobil de consultanță la intrarea în sediul S.A. „Apă-Canal Chișinău”.

Prezentă la eveniment, directorul ANRE, Violina Șpac a menționat că acțiunile de informare a consumatorilor vor contribui la consolidarea încrederii acestora în activitățile instituțiilor de reglementare și anticorupție. În acest context, întru susținerea Campaniei de informare a fost lansat spotul social anticorupție cu privire la atribuțiile ANRE, despre taxele ce se achită pentru eliberarea licențelor și lipsa plăților pentru eliberarea autorizațiilor și actelor de corespundere, cetățenii fiind îndemnați să semnaleze orice abatere de la aceste prevederi la liniile telefonice de informare, confidențialitatea fiindu-le garantată.

De asemenea, astăzi repezentanții CNA au familiarizat angajații S.A. „Apă-Canal Chişinău” cu reglementările ce țin de standardele de integritate și anticorupție în sectorul privat, informând personalul operatorului  despre prevederile legale ale infracţiunilor de corupţie, dar şi despre obligativitatea denunţării comportamentelor corupţionale şi a faptelor de corupţie.

Acordarea consulțațiilor consumatorilor cât și instruirea anticorupție au avut loc în condiții optime de siguranță, cu respectarea măsurilor de protecție individuală și colectivă, și a tuturor restricțiilor impuse pe timp de pandemie.